SEO i optimizacija web sajta

Šta je SEO optimizacija i koliki je njen značaj?
SEO (Search Engine Optimization) optimizacija za pretraživače je proces koji ima za cilj povećanje broja posetilaca Vašeg web sajta, bolje rangiranje na Google-u i drugim pretraživačima, kao i definisanje specifičnih ključnih reči kako bi se to poboljšano rangiranje i ostvarilo. SEO predstavlja važnu kariku između dobrog web sajta i isplativog i uspešnog biznisa koji promovišete.

Postoje dva osnovna načina za SEO optimizaciju - Onpage SEO i Offpage SEO.
Onpage optimizacija obuhvata sve aktivnosti na samim stranicama tj. sadržaju sajta. Evo nekih obaveznih koraka:
  • analiza ključnih reči
  • optimizacija i definisanje tagova u sadržaju
  • optimizacija H naslova i podnaslova
  • kreiranje i postavljanje sitemap-a
  • organizovanje unutrašnje strukture linkova i meta sadržaja

Usled čestih promena i unapređivanja algoritmova koje Google koristi za pretrage, analiza svakog pojedinačnog sajta i njegove strukture može Vašu web stranu "gurnuti" više u rezultatima pretrage. Dobro postavljena i definisana Onpage optimizacija predstavlja siguran osnov za dobro rangiranje. Pored toga, neophodno je da sajt ima dobar i originalan sadržaj, pun informacija i korisnog sadržaja za korisnike.

Offpage SEO je proces nakon obavljene Onpage SEO optimizacije. Podrazumeva preporuke sa drugih sajtova, foruma i blogova ka Vašem sajtu, razmenu linkova između dva web sajta, kao i preporuke sa društvenih mreža Vaših korisnika i prijatelja Vašeg biznisa. U tom smislu, organizovana kampanja na društvenim mrežama je neophodan preduslov za uspešan nastup i poslovanje.